Mājas Viesis, 2002. gada 26. jūlijs
Mūsu mazajā Latvijā svētvietu
netrūkst. Pat neliels avotiņš Irlavas pagastā tiek uzskatīts par
svētvietu, jo kaut kad bezgala sen baltu priesteri pie tā veikuši savus
rituālus. Tagad turp dodas gan dziednieki un zintnieki, lai veiktu
enerģētisko attīrīšanos un atjaunotu enerģijas rezerves, gan vienkārši
ļaudis, kuri nāk brīnumainas dziedināšanas meklējumos, gan tie, kuri
meklē atbildes uz jautājumiem, lai izprastu sevi un pasauli.
Zintnieks Māris Birkenfelds,
kurš ir daudz pētījis svētvietu izcelsmi un darbību un ved uz svētvietām tos,
kuri lūdz viņa kā dziednieka palīdzību, stāsta, ka par svētvietām tās
nebūtu gluži pareizi saukt.
Svēts, svētums tie ir vārdi, kuri vairāk attiecināmi uz kristiešu
terminoloģiju. Šīm vietām ar kristietību nav nekāda sakara. Vietas,
kuras šodien saucam par svētbirzīm, svētkalniem utt, ir ļoti
daudzveidīgas pēc savas būtības. Ja, piemēram, slavenais Pokaiņu mežs,
kur loti plašā teritorijā uz enerģētiskām vietām ir izvietoti
enerģētiskās informācijas bagāti akmeņi. Seno baltu cilšu priesteri,
pamatojoties uz savu svētuma un Dieva izpratni, veica še savus
reliģiskos rituālus. Citur atrodamas vietas, kur akmeņu izkārtojums uz
svētkalniem vai gravās paredzēts tieši dziednieciskiem nolūkiem. Citviet
ir svētvietas, kuras bija paredzētas maģiskām darbībām, ko šodien sauc
par meditācijām, meditatīvajiem vingrinājumiem.
Bet senās civilizācijas, kurām pieder šo vietu ierīkošanas autortiesības, nav
izvēlējušās nejaušu pauguru, kur sakraut akmeņus. Laikam taču aizlaikos
bija kādi kritēriji, pēc kuriem šīs svētvietas izvēlētas. M. Birkenfelds
stāsta, ka pastāv vairākas versijas par šo vietu izcelsmi. Viņš vairāk
piekrītot teorijai par to, ka šīs vietas izveidotas senās pirmsatlantu
civilizācijas laikā, savstarpēji karojot divām tehnoloģiski augstu
attīstītām rasēm. Šis karš izraisījis globālu katastrofu, kura Bībelē
nosaukta par grēku plūdiem, bet ziņas par to atrodamas arī citu
kultūru vēsturiskajās liecībās. Viena no šīm rasēm bijuši ap 3 4
metrus gari gaišādaini cilvēki, kuri nākuši no Ziemeļāfrikas un
Spānijas pāri Eiropai un kara rezultātā tikuši atspiesti tālu uz
ziemeļiem. Atkāpjoties šī rase izveidojusi savā ceļā enerģētisko
vietu sistēmu, kuras dažas apzinātās vietas šodien sauc par
svētvietām. Līdz ar to svētvietu, tajā skaitā Pokaiņu meža, Mākoņkalna,
Zilā kalna u. c. enerģētisko centru kompleksa aptuvenais vecums lēšams
ap 100 000 gadiem. Taču zintnieks bilst, ka šā fakta precizēšanai
nepieciešams aprīkojums, kura Latvijā nav, un daudzu pasaules
zinātnieku piedalīšanās izpētes darbā.
Svētvietas ir savstarpēji saistītas gan caur energoinformatīvo, gan astrālo un
citu smalko matēriju laukiem. Tādēļ starp tām notiek gan informācijas
apmaiņa, gan savāktās informācijas summēšanās. Turklāt svētvietu
akmeņi ierakstīto enerģētisko informāciju saglabā. Šo informāciju var
nolasīt vēl pēc daudziem gadu simteņiem. Zintnieks uzskata, ka šo vietu
spēku nevar lietot kā McDonalds ātrās uzkodas. Senajām kultūrām,
viņš bilst, bija cita izpratne par dabu un attieksme pret to. Tā krasi
atšķīrās no mūsdienu patērētāju attieksmes. Ierodoties svētvietā ar
patērētāja nostāju, cilvēks rada vides diskomfortu.
Taču, neraugoties uz to, M. Birkenfelds uzskata, ka cilvēkiem jāapmeklē
svētvietas, jo svētvietas ar savu enerģiju attīra cilvēka smalkos
astrālos, mentālos, kauzālos utt. ķermeņus. Braukšana uz svētvietām,
lai tikai palielītos: Es biju Pokaiņos, esot mūsdienu cilvēkiem tāds
kā rituāls. Ja uz svētvietām dodas dziedināšanas brīnuma meklējumos,
tad būtu jāizvēlas doties pie pelēkiem, sārtiem un sarkanas krāsas
granītiem, jo blakus svētkalniem atrodas akmeņi, kas saistīti ar veļu
kultu. Še zintnieks atsaucas uz latvju tautas pasaku par to, kā bērni
veda vecākus uz mežu nomirt. Viņš teic, ka senatnē veci vai slimi
cilvēki, kuri vēlējušies atstāt šo sauli, labākajās drānās tērpti,
devušies uz mežu pie akmeņiem, kuri atrodas uz enerģijas lauka
mīnuspola. Uz šāda akmens apsēžoties, cilvēks dažu dienu laikā izdzisis.
Veļu akmeņus var atpazīt pēc tumšas krāsas.
Zintnieks bilst, ka šo vietu apsaimniekotājiem jāuzņemas lielāka atbildība.
Pirmkārt, nedrīkst izmainīt šo vietu izkārtojumu, piemēram, pārvietot
akmeņus. Tā tiek izjaukts enerģētiskais līdzsvars. Enerģija turpina
plūst, bet tās plūsma ir traucēta. Otrkārt, jāatceras, ka ne velti
senie ļaudis šādās vietās, jo īpaši pie akmeņiem, ik pa laikam kūra
uguni, tā veicot attīrīšanas rituālu un palīdzot enerģētiskās
informācijas nesējiem atgūt spēku.
Dodot saņemtais
Lai pašu acīm pārliecinātos par svētvietu spēku un uz savas ādas izjustu tā
darbību, devāmies nelielā ceļojumā pa Zemgales un Kurzemes svētvietām.
Tukuma rajona Viesātu pagastā seno krīvu rituālu vietu, sauktu par Dieva
kalnu, gan atradām, taču šī vieta neizskatās bieži apmeklēta. Ja arī
šurp kāds brauc, tad tikai zinot, kur un ko meklēt. Lai atrastu uz šā
paugura esošo krīvu upurakmeni, būtu nepieciešams labs gids. Irlavas
svētavotu atrodam ar vietējo iedzīvotāju palīdzību. Tas atrodas uz
privātas zemes, taču tas, ka vieta ir sakopta un saimnieki mūsu
iebrukumam nepievērš uzmanību, liecina, ka še apmeklētāju netrūkst.
Arī dziedniece Rota Bērzkalne teic, ka šī vieta ir enerģētiski ļoti
spēcīga. Kas zina, varbūt tas tādēļ, ka tā vēl nav komercializēta.
Atrast Lielauces Karaļavotus, pie kuriem kādreiz savas kaites dziedinājis
Zviedrijas karalis Kārlis Gustavs, nav grūti. Lielauces ezera uzraugs
Mārtiņš Unferihts, kurš izlīdzēja mums ar gida pakalpojumiem, stāsta,
ka šajā vietā bizness plaukst košiem ziediem. Avotu satece ir izlikta
akmeņiem, apkārtne sakopta, pat ceļa zīmes izliktas, lai dziedināšanas
meklējumos nav mežā jāapmaldās Turklāt, ja nešķiet svarīgi nobaudīt
ūdeni no katras iztekas (katrā no septiņām iztekām še ūdenim ir citāda
garša), tad Karaļavotu ūdeni var nobaudīt, pat neizbraucot no Rīgas, kur
uzņēmīgi cilvēki to katru dienu piegādā lielām kannām Mārtiņš teic,
ka diez kādus zilus brīnumus neesot dzirdējis par Karaļavotiem, bet,
pašam še uzturoties, rodoties tāda kā iedvesma jauniem darbiem Bet viņš
izsaka arī pieņēmumu, ka nebijusi šī vieta ar zviedru karali saistīta
neviens par to ij zinis neliktos
Tiekam arī līdz Pokaiņu mežam. Kā piederas tūrisma objektam, še viss ir uz ūsiņu.
Mūs pavada jauka gide Asja Ramate, kura savu pašreizējo būtību visā
pilnībā atklājusi tieši šeit, Pokaiņos. Viņa ir īsta Pokaiņu patriote,
kura, pateicoties savam darbam Pokaiņos, nesen pabeigusi dziednieku
kursus un cenšas izzināt arī Pokaiņu meža noslēpumus. Kolēģes Asjas
kundzi pat esot iesaukušas par Pokaiņu raganu. Pati Asjas kundze še
Pokaiņos piedzīvojusi dziedināšanu, lai gan pašu kaiti nemin. Pašlaik,
esot piecdesmit gadu veca, vīna jūtoties jauna un žirgta. Gide teic, ka,
viņasprāt, šādas vietas pārvēršana par komerciālu tūrisma centru ir
absolūtā pretrunā ar Pokaiņu kā svētvietas būtību.
Ieejot mežā, pārņem dīvaina sajūta Mežs šķiet esam noguris Tagad jau vairs
nav tik traki, bilst Asjas kundze, pa ziemu mežs ir atpūties un
Lieldienās notika lieliska uzlādēšanās, bet pērnajā rudeni gan mežs
bija loti novājināts. Labi vēl, ka Pokaiņi ir pašattīroša enerģētiska
sistēma Cilvēki nāk ar dažādām domam un ne vienmēr ar labām.
Dziednieki un zintnieki vairāk braucot ar mērķi sevi izzināt. Taču daudzi no viņiem
ar savām enerģijām strādā, lai akmeņiem palīdzētu. Neesot mazums to,
kuri braucot uz Pokaiņiem, lai prasītu un ņemtu, taču arī to, kuri brauc
dot savu labestību un mīlestību, Pokaiņiem netrūkst. Mežs vislabāk
palīdzot tiem, kuri nākot ar atvērtu sirdi un dabas izpratni Asjas
kundze bilst, ka Pokaiņi varētu būt ne tikai daļa no enerģētiskās
sistēmas (jo šaubu par to, ka šāda sistēma pastāv, vairs neesot), par
kuru stāsta zintnieks M. Birkenfelds, bet pat šīs sistēmas centrs.
Pēc
pašreiz veiktās izpētes Pokaiņu akmeņu vecums esot lēšams virs 200 000
gadu, turklāt to struktūra esot neraksturīga Baltijas un jo īpaši
Zemgales reģionam. Lai gan paša meža vecums esot ap 50 gadu un to
apliecinājuši mežu pētnieki
Anna Liepa, L. Vasiļūnas foto